|
English traditions and customs
|
Od 01.01.2015 odwiedzono tę wizytówkę 2061 razy.
Chcesz zwiększyć zainteresowanie Twoją jednostką?
Zaprezentuj w naszym informatorze swoją jednostkę ->>>
|
|
* szkolnictwo.pl - najpopularniejszy informator edukacyjny - 1,5 mln użytkowników miesięcznie
Platforma Edukacyjna - gotowe opracowania lekcji oraz testów.
Za kilka dni Halloween. Prezentowany przeze mnie konspekt pokazuje jak w sposób aktywny i ciekawy przybliżyć uczniom charakter tego święta. Plan lekcji może być wykorzystany w całości bądź w części prezentującej ćwiczenia leksykalne.
Cele operacyjne
Po zajęciach uczeń powinien:
- zapamiętać (znać) słownictwo związane z tradycją święta Halloween
- rozumieć różńice w zastosowaniu czasowników modalnych should oraz shouldn't
- umieć budować proste zdania z użyciem czasowników modalnych
- wykorzystać w zdaniach znajomość poznanego słownictwa
Plan zajęć
Etap I
Wprowadzenie tematu. Uczniowie słuchają piosenki Haunted House (podręcznik Brainwaves część druga, str.39). około 5 minut
Etap II
Przedstawienie teatralne House Ghosts ( podręcznik Friends część pierwsza str. 88) Uczniowie odtwarzają swoje role zgodnie z tekstem scenariusza (role-play) Tworzenie tzw. real-life situations ( scena przy stole, spożywanie posiłku) z użyciem rekwizytów, tablicy, kostiumów. około 20 minut
Etap III
Ćwiczenia leksykalne
- Uczniowie składają wyrazy związane z Halloween na podstawie podanych sylab (www.longman.pl festival worksheets). 5 minut
- Odtworzenie tekstu opisującego sytuację związaną z tradycją święta duchów. Uczniowie uzupełniają tekst, a następnie czytają go z uwzględnieniem właściwej intonacji. około 5 minut
- Udzielanie porad dotyczących zachowania w trakcie święta duchów
- Uczniowie uzupełniają tekst wiersza Little Monsters. Wyjaśniam wprowadzone słownictwo (www.englishpage.com/holidays/halloween) około 5 minut
- Podaję przykłady użycia czasowników modalnych should oraz shouldn't bez podania gotowych definicji zastosowania czasowników. Uczniowie sami generują przykłady ich użycia. 5 minut
Praca domowa
Uczniowie mają za zadanie napisać zdania opisujące sytuacje, w których niezbędna jest czyjaś poroda,np.: ktoś przeprowadził się do Polski i chce kupić mieszkanie.
Dobre aspekty
- Integracja uczniów w grupie
- Wykorzystanie technik dramy
- Aktywizowanie postaw uczniów
Opracowała: Monika Franas nauczycielka SP w Czerniewicach
|
Umieść poniższy link na swojej stronie aby wzmocnić promocję tej jednostki oraz jej pozycjonowanie w wyszukiwarkach internetowych:
X
Zarejestruj się lub zaloguj,
aby mieć pełny dostęp do serwisu edukacyjnego.
www.szkolnictwo.pl
e-mail: zmiany@szkolnictwo.pl - największy w Polsce katalog szkół - ponad 1 mln użytkowników miesięcznie
Nauczycielu! Bezpłatne, interaktywne lekcje i testy oraz prezentacje w PowerPoint`cie --> www.szkolnictwo.pl (w zakładce "Nauka").
|
|
|